Home > AYTOKINHTΟ > Ford: Το πιο προηγμένο «κλιματικό εργαστήρι» στην Ευρώπη

Ford: Το πιο προηγμένο «κλιματικό εργαστήρι» στην Ευρώπη

///
Comments are Off

Το νέο, προηγμένο Κέντρο Κλιματικών Δοκιμών της Ford συγκεντρώνει όλους τους τους καιρούς κάτω από μία στέγη.

Έτσι, επιτρέπει στους μηχανικούς να δοκιμάζουν όλα τους τα μοντέλα μοντέλα –από το μικρό Ford KA+ μέχρι το Ford Transit 2Τ- στις πιο απαιτητικές καιρικές συνθήκες και να προσομοιώνουν ό,τι θέλουν, όποτε θέλουν.

Υψόμετρα μεγαλύτερα και από του Mont Blanc, της ψηλότερης κορυφής των Άλπεων, ταχύτητες οχήματος και ανέμου έως 250 km/h, χιόνι, εκτυφλωτική λιακάδα και βροχή είναι από τις συνθήκες που επιτυγχάνονται με το πάτημα ενός κουμπιού στο πιο προηγμένο κέντρο κλιματικών δοκιμών για αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

«Η τεράστια γκάμα εξαντλητικών δοκιμών θα προσφέρει στους οδηγούς της Ford την αυτοπεποίθηση ότι τα οχήματά τους μπορούν να ανταπεξέρχονται σε οποιαδήποτε κλιματική ζώνη ζουν» δήλωσε ο Joe Bakaj, vice president, Product Development, Ford Ευρώπης.

«Όταν επισκέπτεσαι τις διάφορες αίθουσες αυτού του κτιρίου είναι σαν να ταξιδεύεις στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη. Και οι μηχανικοί μας θα το κάνουν αυτό όλο το 24ωρο, καθημερινά, για να συνεχίσουν να εξελίσσουν τα καλύτερα αυτοκίνητα του μέλλοντος σε κάθε κατηγορία».

Στο πλαίσιο μιας επένδυσης €70 εκ., το κέντρο δοκιμών προσφέρει την πρώτη αεροδυναμική σήραγγα για αυτοκίνητα που μπορεί να προσομοιώσει υψόμετρο 5.200 m, ίδιο με του North Base Camp του Έβερεστ και είναι το πρώτο που μπορεί να προσομοιώνει τέτοια γκάμα συνθηκών κάτω από μία στέγη.

Η εγκατάσταση μπορεί επίσης να ψύξει δύο αίθουσες μέχρι τους – 40o C και να τις θερμάνει μέχρι τους 55o C, αλλά και να δημιουργήσει 95% υγρασία. Οι εγκαταστάσεις βρίσκονται στην εγκατάσταση της Ford στο John Andrews Product Development Centre στην Κολωνία (Γερμανία), και κατά κάποιο τρόπο αποτελούν το θερμότερο, το ψυχρότερο και το πιο υγρό μέρος στην Ευρώπη, το οποίο παράλληλα φιλοξενεί και το μεγαλύτερο υψόμετρο στη Δυτική Ευρώπη.

Με το κέντρο σε πλήρη λειτουργικότητα, οι μηχανικοί μπορούν να δουλέψουν σε δέκα διαφορετικά οχήματα ταυτόχρονα. Οι δοκιμές καλύπτουν θέματα άνεσης, ασφάλειας και αντοχής αλλά και ηλεκτρική απόδοση, φρενάρισμα, κλιματισμό (A/C), ρυμούλκηση τρέιλερ, θέρμανση καμπίνας και συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Ειδικοί υπολογιστές καταγράφουν τα δεδομένα και οι μηχανικοί αναλύουν τις επιπτώσεις των ανέμων που πνέουν με υψηλή ταχύτητα στα εξωτερικά εξαρτήματα, ελέγχουν την αντοχή στη βροχή και το χιόνι και βλέπουν πόσο γρήγορα ξεπαγώνει ένα παρμπρίζ σε διαφορετικές θερμοκρασίες.

«Το Κέντρο Κλιματικών Δοκιμών αντιπροσωπεύει μία σημαντική επένδυση για τη Ford Ευρώπης που θα βοηθήσει την εταιρία να εξελίξει οχήματα για τις παγκόσμιες αγορές», δήλωσε ο Bakaj.

Από τις τρεις Αεροδυναμικές Σήραγγες, η πρώτη προορίζεται για δοκιμές σε ακραία θερμές και ψυχρές συνθήκες. Οι 28 προβολείς με λαμπτήρες 4KW βοηθούν στην προσομοίωση ισχυρής ηλιακής ακτινοβολίας, κάτι που επιτρέπει στους μηχανικούς να ελέγξουν πόσο γρήγορα μπορεί να ψυχθεί η καμπίνα.

Σε αυτή η αεροδυναμική σήραγγα μπορεί επίσης να γίνει αξιολόγηση του θορύβου της καμπίνας από τα συστήματα των οχημάτων σε διαφορετικές ταχύτητες, θερμοκρασίες και επίπεδα υγρασίας, για τον έλεγχο του θορύβου από τα συστήματα θέρμανσης και κλιματισμού.

Η δεύτερη προορίζεται επίσης για δοκιμές σε ακραίες υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες. Οι μηχανικοί μπορούν να δημιουργούν συνθήκες χιονιού και βροχής ώστε να ελέγχουν πώς αυτό επηρεάζει την ορατότητα, τις εκκινήσεις του κινητήρα και πόσος χρόνος χρειάζεται για τη θέρμανση της καμπίνας.

Η τρίτη είναι το εργαστήριο υψομέτρου, όπου οι μηχανικοί μπορούν να δοκιμάζουν οχήματα σε ταχύτητες έως 120 km/h μέχρι τα 5.200 m. Οι κρύες εκκινήσεις και τα τεστ αντοχής σε μεγάλο υψόμετρο εξασφαλίζουν την αρτιότητα και αντοχή των σωληνώσεων των υγρών όταν το όχημα λειτουργεί υπό υψηλότερη πίεση. Πάνω από τα μισά οχήματα Ford σε όλο τον κόσμο πωλούνται σε περιοχές όπου κινούνται σε υψόμετρο πάνω από τα 1.000 m.

«Μπορούμε να δούμε πώς λειτουργούν οι υαλοκαθαριστήρες σε Πολικές θερμοκρασίες, πώς η απόδοση του κινητήρα μεταβάλλεται σε ακραίες συνθήκες καύσωνα και ψύχους, ακόμα και πόσο χιόνι πέφτει στο κεφάλι του οδηγού όταν ανοίγει την πόρτα. Είναι το όνειρο κάθε μηχανικού» δήλωσε ο Michael Steup, project manager, Environmental Test Centre, Ford Ευρώπης.

Συνολικά, η εγκατάσταση απαιτεί ηλεκτρική ισχύ 11 MW, αρκετή για την τροφοδοσία μιας μικρής πόλης 2.400 κατοίκων, που προέρχεται από πλήρως ανανεώσιμη, φιλική προς το περιβάλλον πηγή. Ο ηλεκτρισμός που παρέχει η RheinEnergie προέρχεται από πιστοποιημένες βιώσιμες πηγές στη Σκανδιναβία και καλύπτει όλες τις απαιτήσεις ηλεκτρικής ενέργειας των εγκαταστάσεων της Ford στην πόλη.

Το επαναστατικό κέντρο δοκιμών έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις δοκιμών που περιλαμβάνουν την πίστα Lommel Proving Ground, της Ford στο Βέλγιο, όπου τα αυτοκίνητα δοκιμάζονται για τη συμπεριφορά τους περνώντας από λακκούβες, σε συνθήκες πλευρικών ανέμων και σε «μπάνιο» αλμυρού νερού και λάσπης.

 

 

 

 

via