Home > ΔΙΑΣΗΜΟΙ > Το φαινόμενο Gisele

Το φαινόμενο Gisele

///
Comments are Off

Αν είσαι ένας από τα 3,2 εκατομμύρια ακολούθους της Ζιζέλ στο Ινσταγκραμ, μπορείς με ένα απλό σκρολάρισμα να πάρεις μια γεύση από την ομολογουμένως συναρπαστική καθημερινότητα του πιο διάσημου και ακριβοπληρωμένου μοντέλου της τελευταίας εικοσαετίας. Οι περισσότερες φωτογραφίες που δημοσιεύει στο λογαριασμό της η Βραζιλιάνα καλλονή είναι αγκαλιά με τον σύζυγό της Τομ Μπρέιντι, σταρ του αμερικανικού ποδοσφαίρου, και τα δυο τους παιδιά, τον Μπέντζαμιν, 5 ετών και τη Βίβιαν Λέικ, δύο ετών. Αν οι οικογενειακές στιγμές της σε αφήνουν αδιάφορο, μπορείς να χαζέψεις το κολάζ όπου η ύψους 1,80, ξανθιά, γαλανομάτα βασίλισσα της πασαρέλας ποζάρει διαφημίζοντας εσώρουχα, καλλυντικά ή υποδήματα που φέρουν τη δική της υπογραφή. Εναλλακτικά, υπάρχουν πολλά βίντεο για να διαλέξεις, με πιο πρόσφατο το ατμοσφαιρικό «The One that I Want» του διάσημου Αυστραλού σκηνοθέτη Μπαζ Λούρμαν, για το θρυλικό άρωμα Chanel No 5: μια τρίλεπτη υπερπαραγωγή κινηματογραφικής αντίληψης, όπου η Ζιζέλ υποδύεται μια γυναίκα με πολλούς ρόλους (επαγγελματίας, μητέρα, σύζυγος) που αποφασίζει να τραβήξει μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα «πρέπει» και τα «θέλω» της για να μη χάσει την αληθινή αγάπη. Το σενάριο θα μπορούσε να είναι βασισμένο στην πραγματική της ζωή αν είχε προστεθεί και ο ρόλος της φιλανθρώπου – η Ζιζέλ, πλην των άλλων, είναι Πρέσβειρα Καλής Θέλησης του ΟΗΕ για το Περιβάλλον, μέλος της ΜΚΟ «Συμμαχία για τα Τροπικά Δάση» και κάνει συχνά δωρεές σε οργανώσεις όπως ο Ερυθρός Σταυρός και οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα.  Ακούγεται πολύ καλό για να ’ναι αληθινό.

«Δεν είμαι παρά μία ακόμη πολυάσχολη εργαζόμενη μητέρα που παλεύει να τα προλάβει όλα σε ένα 24ωρο», θα πει η ίδια, προσπαθώντας να ακουστεί σαν το κορίτσι της διπλανής πόρτας. Μάταια. Η Ζιζέλ Μπούντσεν δεν είναι μια συνηθισμένη γυναίκα. Στην άκρως ανταγωνιστική βιομηχανία της μόδας, που «σκοτώνει» πολλά μανεκέν πριν «γεράσουν» (κοινώς, περάσουν τα 30), αφού κάθε σεζόν ξεπηδούν φρέσκα πρόσωπα που διαδέχονται τις «ώριμες» γαζέλες, εκείνη, στα 34 της, κερδίζει συνεχώς έδαφος ως το τελευταίο τοπ μόντελ της γενιάς της. Πρόσφατα έκλεψε την παράσταση στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού με το χαρακτηριστικό δυναμικό βάδισμά της (γνωστό ως «The Horse Walk») στην επίδειξη του οίκου Chanel: «Η εντυπωσιακή σούπερ σταρ εξαφάνισε από την πασαρέλα συναδέλφους της με τα μισά της χρόνια», αναφέρει σχετικά η Daily Mail. Επιπλέον, φέτος, για όγδοη συνεχή χρονιά, βρέθηκε στην κορυφή της λίστας Forbes ως το πιο υψηλά αμειβόμενο μοντέλο – με εισόδημα 47 εκατ. δολαρίων. Δεν θα μάθουμε ποτέ αν ισχύει η φήμη που τη θέλει να μη σηκώνεται από το κρεβάτι για λιγότερα από 130.000 δολάρια («δεν ξέρω πού τα βρίσκουν αυτά, πάντως όχι από τον λογιστή μου», απαντά), ωστόσο το σίγουρο είναι ότι κάθε χρόνο η φήμη της μεγαλώνει και τα αποκλειστικά συμβόλαια πληθαίνουν. Από σαμπουάν και οδοντικό νήμα μέχρι πανάκριβες τσάντες και κοσμήματα, ό,τι και να διαφημίσει, η επιτυχία είναι δεδομένη από τη στιγμή που στην εξίσωση υπάρχει το brand name Ζιζέλ. Δεν γράφτηκε τυχαία στη Vogue πως «ο Θεός είχε κέφια και έπλασε τον Μίδα της μόδας, αφού ό,τι πιάνει η Ζιζέλ γίνεται χρυσός»!

Το άστρο της ήταν ανέκαθεν λαμπερό. Στα 14 της την ανακάλυψε ένας εκπρόσωπος του διάσημου πρακτορείου Elite και σύντομα εξελίχθηκε στο πιο περιζήτητο μοντέλο της δεκαετίας: ο Μάριο Τεστίνο συνεργάστηκε μαζί της λέγοντας πως «είναι άψογη επαγγελματίας, συνεπής, δεν έχει υπερβολικές απαιτήσεις και προσαρμόζεται εύκολα στις ανάγκες κάθε φωτογράφισης», ο πρόωρα χαμένος Αλεξάντερ Μακουίν, ενθουσιασμένος από τις αψεγάδιαστες αναλογίες της, την ονόμασε «Το Σώμα», ενώ στην πατρίδα της, όπου η ομορφιά εκτιμάται όσο το ποδόσφαιρο και η σάμπα, έγινε η δεύτερη εθνική ηρωίδα μετά τον Πελέ – μάλιστα το 2000 περισσότερες από 36.000 Βραζιλιάνες έκαναν πλαστικές επεμβάσεις προσπαθώντας να μοιάσουν «στη σεξοβόμβα»! Η θυελλώδης σχέση της με τον χολιγουντιανό ηθοποιό Λεονάρντο ντι Κάπριο εκτόξευσε ακόμη περισσότερο τη φήμη της. Πόζαρε σε περισσότερα από 600 εξώφυλλα περιοδικών (αριθμός ρεκόρ, που έχει καταρριφθεί μέχρι σήμερα μόνο από την πριγκίπισσα Νταϊάνα), έγινε η μούσα δεκάδων οίκων (Louis Vuitton, Dior, Ralph Lauren, D&G κ.ά.), ο πιο διάσημος «άγγελος» της εταιρείας εσωρούχων Victoria’s Secret και μέχρι σήμερα η παγκόσμια φρενίτιδα γύρω από το όνομά της δεν λέει να καταλαγιάσει – φέτος ήταν το μοναδικό μοντέλο που συμπεριλήφθηκε στη λίστα Forbes με τις 100 πιο ισχυρές γυναίκες στον κόσμο.

Τι είναι, τελικά, αυτό που την καθιστά τόσο διαχρονική; Στην εποχή μας, η ισορροπημένη εικόνα ενός μοντέλου που δεν φλερτάρει με την ανορεξία, δεν μπλέκεται σε σκάνδαλα με ναρκωτικά και δεν επιδιώκει να παραμείνει επίκαιρη αλλάζοντας κάθε τόσο εραστές, αλλά φροντίζει την οικογένειά της παράλληλα με την καριέρα της, δεν είναι συνηθισμένη. Ισως αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας της: το ότι εκπροσωπεί ένα υγιές πρότυπο σύγχρονης γυναίκας. Επειτα είναι και η παραμυθένια ιστορία της: μια πιτσιρίκα  που γεννήθηκε στη μικρή πόλη της Βραζιλίας Οριζοντίνα, κόρη ταμία τράπεζας και καθηγητή πανεπιστημίου με γερμανικές ρίζες, μεγάλωσε με πέντε αδελφές και κατάφερε να κάνει πραγματικότητα το άπιαστο, για πολλούς, αμερικανικό όνειρο. «Εχω το δικαίωμα να θέλω περισσότερα για τον εαυτό μου από το να είμαι απλώς μια όμορφη γυναίκα. Και αυτό είναι μια διαρκής μάχη», ισχυρίζεται. Το σίγουρο είναι πως πίσω από το περιτύλιγμα της ομορφιάς δείχνει να κρύβεται μια ανθρώπινη καρδιά: όταν η 16χρονη Βραζιλιάνα blogger μόδας Κarina Xavier έχασε τη μάχη με τον καρκίνο, η Ζιζέλ την αποχαιρέτισε με μια κοινή τους φωτογραφία στο Ινσταγκραμ και δυο κουβέντες που δεν έμοιαζαν καθόλου «μαρκετίστικες» ή επιτηδευμένες. «Πέρυσι γνώρισα ένα ιδιαίτερο κορίτσι. Με ενέπνευσε, μαζί και τόσους άλλους, με τη δύναμη, τη θετικότητά της και την αγάπη της για τη ζωή. Σήμερα έγινε άγγελος. Στέλνω όλη την αγάπη μου στην οικογένειά της».

Το ιδιωτικό αεροσκάφος, το ξενοδοχείο στη νότια Βραζιλία, οι επαύλεις σε Λος Αντζελες, Μανχάταν, Βοστώνη, Κόστα Ρίκα και Καλιφόρνια, οι νταντάδες και οι λοιπές πολυτέλειες σίγουρα διευκολύνουν την καθημερινότητά της και τη διαφοροποιούν από τη μέση γυναίκα. Την ίδια ώρα που εκείνη ποστάρει στα κοινωνικά δίκτυα μια φωτογραφία στην οποία θηλάζει την κόρη της ενόσω ένα ολόκληρο επιτελείο επιμελείται τα μαλλιά, το μανικιούρ και το μακιγιάζ της, σχολιάζοντας πως «η πιο σημαντική δουλειά είναι η μητρότητα, ακόμη και μετά από 15 ώρες πτήσης», υπάρχουν εκατομμύρια γυναίκες ανά τον πλανήτη που θα αντιδράσουν λέγοντας πως «πολυπραγμοσύνη στις μέρες μας σημαίνει να θηλάζεις ενώ παράλληλα μαγειρεύεις, ξεσκονίζεις και σιδερώνεις». Με την ίδια λογική, η ίδια μπορεί να αποκαλεί «θυσία» το να πρέπει να περάσει πέντε μέρες στην παραλία της Κόστα Ρίκα, μακριά από την οικογένειά της, κάνοντας αποτοξίνωση, διαλογισμό και γιόγκα προκειμένου να παραμείνει σε φόρμα, αφού «νιώθω ευλογημένη για την εμφάνισή μου, αλλά η τύχη και τα καλά γονίδια δεν αρκούν».

Οχι, δεν είναι εύκολο να ταυτιστούν οι γυναίκες με τη Ζιζέλ. Κάποιες τη θεωρούν εκνευριστικά τέλεια και άλλες την αποκαλούν ψυχρή και απρόσιτη. Υπάρχουν όμως και αρκετές που τη θαυμάζουν επειδή έχει όλο το πακέτο. Οσο για τους άντρες; Για τους περισσότερους, κρίνοντας από τα σχόλια που αφήνουν οι θαυμαστές της στο προφίλ της, είναι μάλλον η γυναίκα των ονείρων τους. Και κάπως έτσι η Ζιζέλ συνεχίζει να γράφει ιστορία. Εως πότε; «Το μίνιμουμ που δίνω σε οτιδήποτε κάνω είναι το 100% των δυνατοτήτων μου. Αυτό με βοηθά, έπειτα από τόσα χρόνια, να παραμένω ενθουσιώδης. Οταν το χάσω αυτό, θα σταματήσω».

 

www.kathimerini.gr