Home > AYTOKINHTΟ > Τα station wagon είναι «πολύ σκληρά για να πεθάνουν»

Τα station wagon είναι «πολύ σκληρά για να πεθάνουν»

Στην Ελλάδα συνηθίζουμε να τα λέμε… νεκροφόρες. Εμπορικά, είναι μια από τις κατηγορίες με τη μικρότερη ζήτηση, όμως εκτός Ελλάδας δείχνουν ότι τα πάνε πραγματικά καλά, ακόμη και στην εποχή των SUV!

Πόσο συχνά βλέπουμε κάποιο στέισον βάγκον αυτοκίνητο στους ελληνικούς δρόμους; Είναι μάλλον ένα σπάνιο φαινόμενο, όμως κάποιος που έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό, θα έχει παρατηρήσει ότι τα πράγματα είναι αλλιώς. Τα στέισον βάγκον αυτοκίνητα πλέον δεν είναι τετράτροχα τούβλα όπως παλαιότερα, έχουν αποκτήσει σχεδιαστική άποψη και πολλά από αυτά είναι τόσο ολοκληρωμένα, που δεν υπάρχει κανένας λόγος να τα επιλέξεις στην αντίστοιχη σεντάν εκδοχή τους.

Τα στατιστικά, δείχνουν ότι τα πάνε αρκετά καλά και στις πωλήσεις. Ανήκουν στην πέμπτη δημοφιλέστερη κατηγορία στις ΗΠΑ και το ίδιο ισχύει και για την Ευρώπη. Το 2018 έκλεισε με την πώληση 211.600 τέτοιων μοντέλων στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με το Edmunds. Μάλιστα δεν ήταν και από τις καλύτερες χρονιές εμπορικά, αν σκεφτούμε ότι το 2017 είχαμε 237.600 ταξινομήσεις στέισον βάγκον! Οι αριθμοί δείχνουν αύξηση πωλήσεων κατά 29% συγκριτικά με το 2012 με την τάση να διαγράφεται αυξητική για τα επόμενα χρόνια, από τους ειδικούς αναλυτές της αγοράς. 

Πάντως, δεν λείπει και η άλλη όψη του νομίσματος. Πολλές εταιρείες αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα η BMW, αρχίζουν να «κόβουν» αυτά τα μοντέλα τους στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και η Volvo το 2018 πούλησε μόλις 491 V90 στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτό όμως οφείλεται και στην πολιτική που ακολούθησε η σουηδική φίρμα, καθώς απαιτούταν ειδική παραγγελία ώστε να αποκτήσει κάποιος ένα V90. Ο Σαμ Ράσελ, υψηλόβαθμο στέλεχος στη General Motors, είπε: «Υπάρχει μια μερίδα αγοραστών που τους συγκινεί ιδιαίτερα η ικανότητα και ο πολύπλευρος χαρακτήρας ενός SUV, όμως δεν θέλουν να τους βλέπουν σαν ένα με τη μάζα. Είναι εντελώς αντίθετοι στη mainstream φιλοσοφία». gazzetta.gr