Home > FITNESS > Ποδήλατο: Γυμναστική πάνω σε 2 τροχούς

Ποδήλατο: Γυμναστική πάνω σε 2 τροχούς

///
Comments are Off

Γυμνάζει αποτελεσματικά πόδια και καρδιά, αυξάνει την αντοχή, μειώνει το σωματικό λίπος, φτιάχνει καλλίγραμμους μυς. Ο λόγος για το ποδήλατο και τη χρήση του ως οργάνου γυμναστικής.
Η ποδηλασία είναι μια εξαιρετικά αγχολυτική, αναζωογονητική και αποτελεσματική σωματική δραστηριότητα που ανταποκρίνεται σε διαφορετικές απαιτήσεις της καθημερινότητας, όπως π.χ. μετακίνηση, γυμναστική και διασκέδαση. Δεν απαιτεί ιδιαίτερες φυσικές ικανότητες ή μεγάλη επιδεξιότητα και η βασική τεχνική της είναι εύκολη, μια επαναλαμβανόμενη κυκλική κίνηση των ποδιών ενώ κάθεστε στη σέλα. Επομένως, αποτελεί δραστηριότητα κατάλληλη για όλους, με μόνο προαπαιτούμενο την επιλογή του κατάλληλου τύπου ποδηλάτου, π.χ. στατικό (ακίνητο) ή δρόμου. Αυτή ακριβώς η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί το ποδήλατο από διαφορετικά άτομα με διαφορετικό τρόπο και για πολλούς διαφορετικούς σκοπούς το καθιστά μοναδικό.

Ποδηλασία sε εξωτερικούς χώρους

Αθληση και αναψυχή σε φυσικό περιβάλλον με τον κατάλληλο τύπο ποδηλάτου και τα προσήκοντα μέτρα ασφαλείας.

Τι ποδήλατο να αγοράσω

Προφανώς το πρώτο βήμα για να αρχίσετε ποδηλασία σε εξωτερικούς χώρους (outdoor cycling) είναι να αποκτήσετε ένα καλό ποδήλατο. Στα καταστήματα με ποδηλατικά είδη θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε το καταλληλότερο για τα ανατομικά σας χαρακτηριστικά και τις χρήσεις που το προορίζετε. Εξηγήστε αναλυτικά στον πωλητή αν θέλετε το ποδήλατο για μετακινήσεις στην πόλη, για αναψυχή, για συστηματική γυμναστική ή «για όλα αυτά» και σε τι είδους διαδρομές σκοπεύετε να ποδηλατείτε συνήθως, δρόμο ή βουνό.
Μετά την επιλογή ποδηλάτου, θα πρέπει να προμηθευτείτε και τα αντίστοιχα εξαρτήματα (αξεσουάρ) προστασίας, όπως π.χ. κράνος για το κεφάλι, ποδηλατικό ρουχισμό, ποδηλατικά παπούτσια, διακριτικά, φώτα εμπρός και πίσω, προστατευτικά για το σώμα (ανάλογα με το είδος της ποδηλασίας). Καλό επίσης είναι να έχετε στη διάθεσή σας και τα βασικά εργαλεία για μικροεπισκευές, καθώς και εφεδρικό λάστιχο.

Υπαίθρια άθληση: Πώς θα είμαι ασφαλή

Η χρήση του ποδηλάτου ως μέσου άσκησης σε εξωτερικούς χώρους προϋποθέτει την ενδελεχή τήρηση μερικών βασικών κανόνων ασφαλείας.
1. Ο βασικότερος κανόνας είναι η αποφυγή μοναχικών προπονήσεων, ιδίως δε σε βουνά, κακοτράχαλα εδάφη, δυσπρόσιτα μονοπάτια και γενικά απομακρυσμένες τοποθεσίες.
2. Ο έλεγχος των καιρικών συνθηκών για την αποφυγή κακοκαιριών (βροχή, αέρας, πολύ κρύο ή υπερβολική ζέστη).
3. Η επιλογή δρόμων που έχουν χρησιμοποιηθεί, ιδανικά με ομαλή διαδρομή, χωρίς πολλές στροφές, λακκούβες ή άλλα εμπόδια.
4. Οι προπονήσεις να γίνονται την ημέρα και όχι το βράδυ.
5. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί κατά τη διάρκεια της ποδηλασίας ώστε να αποφευχθούν τα ατυχήματα με απρόσεκτους οδηγούς, αδέσποτα σκυλιά και φωτεινούς σηματοδότες.

Ξεκινήστε σωστά

Εντάξτε την ποδηλασία στη ζωή σας σιγά-σιγά και πάντα προοδευτικά, επιλέγοντας στην αρχή εύκολες διαδρομές. Κατά τις πρώτες 2-3 ημέρες επιδιώξτε να γνωρίσετε καλύτερα το ποδήλατό σας, να εξοικειωθείτε με τη σωστή χρήση του και να βελτιώσετε την τεχνική σας. Η πρώτη σας «πραγματική» προπόνηση καλό είναι να έχει χαμηλή ένταση και μικρή διάρκεια, όχι παραπάνω από 10-15 λεπτά, ανάλογα με τη φυσική σας κατάσταση. Αυξήστε τη διάρκεια σταδιακά, π.χ. κατά 2-3 λεπτά σε κάθε επόμενη προπόνηση, μέχρι να φτάσετε κάποια στιγμή να ποδηλατείτε συνεχόμενα για 30 λεπτά ή περισσότερο, με μέτρια ένταση προσπάθειας. Αποφύγετε να γυμνάζεστε με «γεμάτο» στομάχι, διατηρείτε τον οργανισμό σας καλά ενυδατωμένο κατά την προπόνηση πίνοντας νερό και επίσης φροντίστε να κάνετε αρκετές στατικές διατάσεις στο τέλος της.

Εσωτeρική ποδηλασία

Η εναλλακτική λύση για ποδηλασία «παντός καιρού», με άνεση, ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.
Αν δεν μπορείτε να επενδύσετε χρήματα στην αγορά ενός καλού ποδηλάτου δρόμου, έχετε πρόβλημα χρόνου ή επιθυμείτε να γυμνάζεστε στο ασφαλές περιβάλλον ενός κλειστού χώρου και δεν σας ικανοποιεί η λύση του στατικού ποδήλατου στο σπίτι, τότε η εσωτερική ποδηλασία σε γυμναστήριο (indoor cycling) αποτελεί ιδανική εναλλακτική λύση. Πρόκειται για ένα ομαδικό πρόγραμμα που γίνεται με ειδικού τύπου στατικά ποδήλατα σε κατάλληλα διαμορφωμένη αίθουσα του γυμναστηρίου.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος ο εξειδικευμένος trainer προσομοιώνει μια ποδηλατική διαδρομή και καθοδηγεί τους ασκουμένους να ποδηλατούν σε διαφορετικές θέσεις, κάνοντας διάφορες ασκήσεις πάνω στο ποδήλατο. Οι θέσεις και οι ασκήσεις έχουν ως σκοπό να μιμηθούν καταστάσεις που αντιμετωπίζονται στην ποδηλασία εξωτερικού χώρου, όπως π.χ. αναβάσεις σε βουνό, σπριντ, καταβάσεις, αλματάκια, ενώ η χρήση της μουσικής παρακινεί τους συμμετέχοντες να προσπαθήσουν περισσότερο.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τον κ. Γιώργο Ξηρό, υπεύθυνο του οργανισμού fitness «Studio One».

via
You may also like
Ποδήλατο: Γυμναστική πάνω σε 2 τροχούς