Home > ΥΓΕΙΑ > Οστεοπόρωση: Με πόση και ποια γυμναστική θα την προλάβετε!

Οστεοπόρωση: Με πόση και ποια γυμναστική θα την προλάβετε!

///
Comments are Off

Η οστεοπόρωση είναι η συχνότερη πάθηση των οστών και χαρακτηρίζεται από χαμηλή οστική μάζα (λιγότερη ποσότητα οστού) και διαταραχή της μικροαρχιτεκτονικής δομής των οστών.

Το αποτέλεσμα είναι η μείωση της αντοχής των οστών και ο αυξημένος κίνδυνος κατάγματος.

Σύμφωνα με τους ερευνητές της Κλινικής Mayo, η συστηματική άσκηση με βάρη που επικεντρώνεται κυρίως στην ενδυνάμωση των μυών της ράχης, ελαττώνει σημαντικά τον κίνδυνο οστεοπορωτικών καταγμάτων της σπονδυλικής στήλης σε γυναίκες μετεμμηνοπαυσιακής ηλικίας.

fit

Οι επιστήμονες μελέτησαν τη φυσική κατάσταση 50 γυναικών, ηλικίας 58 έως 75 ετών και διαπίστωσαν πως εκείνες που δεν ακολουθούσαν ένα πρόγραμμα εκγύμνασης των μυών της ράχης, είχαν τριπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κάταγμα της σπονδυλικής τους στήλης, συγκριτικά με όσες γυμνάζονταν καθημερινά.

Οι ασκήσεις τόνωσης των μυών της ράχης δεν αυξάνουν άμεσα την πυκνότητα της οστικής μάζας, ωστόσο τα αποτελέσματα των ερευνητών έδειξαν πως η οστική πυκνότητα βελτιώθηκε σε όσες γυναίκες ακολούθησαν συστηματικά για μεγάλο χρονικό διάστημα το εν λόγω πρόγραμμα γυμναστικής.

Σημειώνεται πως μολονότι καμία από τις γυναίκες δεν έλαβε θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης, όλες κατάφεραν να ενισχύσουν την οστική τους μάζα. Επίσης, οι περισσότερες κατάφεραν να συντηρήσουν τα ευεργετικά οφέλη της άσκησης όσον αφορά στην αποτροπή της οστεοπόρωσης για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι τα αποτελέσματα της εκγύμνασης των ραχιαίων είναι εμφανή και οι συγκεκριμένες ασκήσεις θα μπορούσαν να αποτελούν συμπληρωματική ή ακόμα και εναλλακτική της θεραπείας ορμονικής υποκατάστασης.

via