Home > AYTOKINHTΟ > Οδηγούμε το Mitsubishi Eclipse Cross!

Οδηγούμε το Mitsubishi Eclipse Cross!

///
Comments are Off

Με την αγορά καινούριων αυτοκινήτων να τρέχει σε ρυθμό 25% για τα αυτοκίνητα SUV & crossover, όλοι τρέχουν να παρουσιάσουν τα νέα τους μοντέλα στην κατηγορία αυτή.

Έτσι πρόσφατα βρεθήκαμε στην γνωριμία του νέου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου που παρουσίασε η Mitsubishi στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2017 και είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το μοντέλο Eclipse Cross που τοποθετείται ανάμεσα στο ASX και το Outlander και ανήκει στην «άνω μικρομεσαία» κατηγορία (όπως λένε οι άνθρωποι της ελληνικής αντιπροσωπείας), που αφορά κυρίως οικογένειες με μεταφορικές ανάγκες εντός και εκτός πόλης.

Με μήκος 4,41 μ., πλάτος 1,81 μ., ύψος 1,69 μ. και μεταξόνιο 2,67 μ. το Eclipse Cross, έχει σχεδίαση (δεν μας ξετρέλανε κιόλας) εμπνευσμένη από αθλητή δρόμων ταχύτητας την ώρα της εκκίνησης, με κεκλιμένο πίσω μέρος, και με πιο έντονες γραμμές εμπρός-πίσω, αποφεύγοντας το σύνηθες ορθογωνικό στιλ της κατηγορίας.

IMG_0791

Οι σχεδιαστές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην διευκόλυνση του «μπες βγες» κατά την καθημερινή χρήση και φυσικά στην ευρυχωρία, με αποτέλεσμα ακόμα και πέντε ενήλικες να μπορούν εύκολα να συνυπάρξουν. Τα πίσω καθίσματα είναι ανακλινόμενα σε 9 θέσεις (16-32 μοίρες) και συρόμενα κατά 20 εκατοστά, αλλάζοντας κατά το δοκούν την κατανομή των χωρών για επιβάτες και αποσκευές. Έτσι ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα που κυμαίνεται από 341 ως 448 λίτρα, ενώ επιπλέον υπάρχει και ένας υποδαπέδιος χώρος αποθήκευσης 37 λίτρων & σε περίπτωση που πέσουν τα πίσω καθίσματα η συνολική χωρητικότητα φθάνει τα 1136 λίτρα. Αυτό που δεν υπάρχει (και σημειώνεται στα μείον για την χώρα μας) είναι ρεζέρβα, έστω και ασφαλείας.

IMG_0792

Στο εσωτερικό κυριαρχούν καλής ποιότητας υλικά, άψογα συναρμολογημένα μεταξύ τους και η σχεδίαση του ταμπλώ είναι διακριτή κατά τον οριζόντιο άξονα, με το πάνω μέρος να αφορά την πληροφόρηση του οδηγού και το κάτω τους διακόπτες λειτουργίας. Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, cruise control, ζάντες αλουμινίου κλπ. Εκτός αυτών, η λίστα του βασικού και έξτρα εξοπλισμού περιλαμβάνει πολλά σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, αλλά και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

IMG_0795Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ τα φρένα έχουν αεριζόμενους δίσκους με 2πίστονες δαγκάνες εμπρός και απλούς δίσκους με μονοπίστονες δαγκάνες πίσω.

Eclise-Cross-Interior(7)

Για την Ελλάδα το Eclipse Cross θα «φορά» βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.500 κ.εκ. με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό ταυτόχρονα για βελτίωση της απόδοσης σε όλη την γκάμα των στροφών και περιορισμό των ρύπων (Euro 6b). Η απόδοση είναι 163 ίπποι στις 5.500 στροφές και η μέγιστη ροπή φθάνει τα 250 Nm από τις 1.800 έως τις 4.500 στροφές! Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (με μηχανικό χειρόφρενο) ή αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT (με ηλεκτρικό χειρόφρενο) με δυνατότητα χρησιμοποίησης και 8 σταθερών σχέσεων. Το κιβώτιο CVT είναι και η μοναδική επιλογή για τη τετρακίνητη έκδοση του αυτοκινήτου.

IMG_0790

Το σύστημα τετρακίνησης (S-AWC) είναι αυτόματο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, με δυνατότητα κατανομής ροπής και στους πίσω τροχούς. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Αυτόματο, Χιόνι και Χώμα) που μεταβάλλουν το ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο. Έτσι χωρίς «πρόβλημα» στην επιλογή auto, μεταδίδεται το 80% της ροπής στους εμπρός τροχούς και το 20% στους πίσω, με την κατανομή να μπορεί να φτάσει μέχρι 55/45%.

Στην επιλογή «χιόνι» η κατανομή μεταβάλλεται από 70/30% έως 40/60% και στην επιλογή «χώμα» από 80/20% έως 45/55%.

Επιπλέον, τα ηλεκτρονικά διαθέτουν και τη λειτουργία Active Yaw Control για τον έλεγχο της περιστροφής γύρω από τον κάθετο άξονα, η οποία διαχειρίζεται την κατανομή ροπής και τη δύναμη πέδησης σε κάθε  τροχό, χρησιμοποιώντας πληροφορίες για τη γωνία διεύθυνσης, το συντελεστή περιστροφής αμαξώματος, τη ροπή του κινητήρα, την ισχύ πέδησης και την ταχύτητα των τροχών, ώστε να εκτελούνται με ακρίβεια οι εντολές του οδηγού και η συμπεριφορά του οχήματος.

Όσον αφορά τις ενδεχόμενες μετακινήσεις σε χωματόδρομους, εκτός της τετρακίνησης βοηθά και το ύψος από το έδαφος που είναι 17,5 εκατοστά.

MitsubishiEclipseCross2

Στον τομέα των επιδόσεων, ο 1500άρης κινητήρας τα καταφέρνει μια χαρά παρά τα πολλά κιλά βάρους (1425 για την 2κίνητη και 1550 κιλά για την 4κίνητη έκδοση) της κατασκευής. Έτσι έχουμε 0-100 σε 10.3΄΄ με τελική 205 χλμ/ώρα για το 4Χ2 και 9.8΄΄ με τελική 200 χλμ/ώρα για το 4Χ4.

Ιδιαίτερα χαμηλή είναι και η κατανάλωση, τουλάχιστον με βάση τους ισχυρισμούς του κατασκευαστή, που δίνει 6,6 λτ/100χλμ για την 2κίνητη έκδοση και 7,0 λτ/100χλμ για την 4ίνητη, με τα δοχεία καυσίμου να χωρούν 63 και 60 λίτρα αντίστοιχα.

MitsubishiEclipseCross3

Βέβαια στην διάρκεια της δοκιμής μας, η οποία έγινε περισσότερο στο επαρχιακό και λιγότερο στο εθνικό οδικό δίκτυο, η κατανάλωση κυμάνθηκε πολύ πιο ψηλά, στα 8,8 λίτρα για το 2κίνητο και στα 9,6 για το 4κίνητο, που βέβαια ήταν με ελάχιστα χιλιόμετρα στο οδόμετρό τους.

Πάντως και στις δυο εκδόσεις αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα κατασκευής (εδώ βέβαια το made in Japan παίζει το ρόλο του), καθώς και η ποιότητα κύλισης αλλά και η ικανοποιητική –για την κατηγορία- άνεση.

Η ψηλή θέση οδήγησης και η ορατότητα σε συνδυασμό με την ευρυχωρία, δίνουν θετική αίσθηση σε οδηγό και επιβάτες, ενώ η ευκολία χρήσης είναι κάτι αναμενόμενο σε όποιο Mitsubishi.

MitsubishiEclipseCross4

Ο κινητήρας έχει δύναμη και ροπή που ανταποκρίνεται στα δεδομένα του αυτοκινήτου ακόμα και σε ορεινές δύσκολες διαδρομές, αλλά η αυτόματη έκδοση με το CVT κιβώτιο (αν και με καλύτερη επιτάχυνση από στάση) δεν έχει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και αναγκάζει τελικά τον οδηγό να κινηθεί σε χαλαρούς ρυθμούς.

Αντίθετα η έκδοση με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο (την οδηγήσαμε στη 2κίνητη έκδοση) είναι σβέλτη, ξεκούραστη και τελικά καταναλώνει πολύ λιγότερο καύσιμο.

MitsubishiEclipseCross5

Κατά τα λοιπά, η οδική συμπεριφορά του Eclipse Cross είναι σχεδόν απολύτως ουδέτερη, ασφαλής, προβλέψιμη και με κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, γεγονός αναμενόμενο για ένα όχημα της κατηγορίας του. Το μεσαίο SUV της Mitsubishi δύσκολα θα αιφνιδιάσει τον οδηγό του, αλλά κι αν αυτό συμβεί, υπάρχουν τα εξελιγμένα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και τα δυνατά φρένα, για να αποτρέψουν τα χειρότερα.

Ακόμα και σε χωμάτινους δρόμους, η ανάρτηση τα καταφέρνει καλά παράγοντας μόνο μικρά ελάχιστα ενοχλητικά χτυπήματα, ενώ το ύψος από το έδαφος επιτρέπει ως ένα σημείο τις χωρίς ανάσα υπερβάσεις των έντονων ανωμαλιών της διαδρομής.

MitsubishiEclipseCross6

Συνοψίζοντας θα πούμε ότι, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμα απολύτως έντιμο προϊόν της Mitsubishi, ποιοτικό, σύγχρονο (υποκειμενικά όμορφο), ευρύχωρο, με μοντέρνο κινητήρα, αξιοπρεπείς επιδόσεις και ελαφρώς «τσιμπημένη» κατανάλωση.

MitsubishiEclipseCross7

MitsubishiEclipseCross1

Προσφέρεται σε δυο εκδόσεις βενζίνης με τιμή που ξεκινά από τα 24.900 ευρώ.

via