Home > AYTOKINHTΟ > Οδηγούμε το νέο Citroen C4 Cactus!

Οδηγούμε το νέο Citroen C4 Cactus!

///
Comments are Off

Τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση και μετά από 270.000 πωλήσεις, το Citroen C4 Cactus (προφέρεται Κακτούς), αλλάζει «ρότα» και έρχεται στην αγορά στην κατηγορία των χάτσμαπακ, αντί αυτής των crossover στην οποία ξεκίνησε την καριέρα του.

Με το κλασικό C4 πλέον εκτός παραγωγής, το νέο C4 Cactus έρχεται να συνδυάσει την αδιαμφισβήτητη προσωπικότητα με μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης (9 εξωτερικά χρώματα, 4 χρωματικά πακέτα, 31 συνδυασμοί και 5 πακέτα για το εσωτερικό, πέντε ζάντες αλουμινίου 16 ή 17 ιντσών) και την κορυφαία για την κατηγορία άνεση που χαρακτηρίζει το C4. Επιπλέον προσφέρει υψηλού επιπέδου τεχνολογία, με 12 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, 3 τεχνολογίες συνδεσιμότητας και σύγχρονους κινητήρες τελευταίας γενιάς, ισχύος έως 130 ίππων.

DSCF4773

Όμως το μεγάλο του «όπλο» είναι η άνεση, καθώς πρόκειται για το πρώτο Citroën στην Ευρώπη που, στο πλαίσιο του προγράμματος Citroën Advanced Comfort, διαθέτει το νέο σύστημα ανάρτησης με Progressive Hydraulic Cushions (PHC), προσφέροντας την αίσθηση της οδήγησης πάνω σε ένα μαγικό χαλί. Είναι επίσης, το πρώτο μοντέλο παγκοσμίως που διαθέτει τα καινοτόμα Advanced Comfort καθίσματα με πολύ υψηλά επίπεδα άνεσης.

Μικρό αλλά «μπόλικο»

Το C4 Cactus που γνωρίσαμε πρόσφατα στην περιοχή της Αττικής, βασίζεται στην πλατφόρμα PF1 του PSA Group και παρά το μικρότερο από τον ανταγωνισμό μήκος (4,17 μ.), παρέχει μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (358 – 1170 λίτρα), χάρη –κυρίως- στο μεγάλο του μεταξόνιο (2,60 μ.).

DSCF4720

Το νέο μοντέλο δείχνει τώρα πιο πλατύ, με τα φώτα «δύο επιπέδων» στο εμπρός τμήμα του και με τα νέα, μεγαλύτερου πλάτους, πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας 3D LED. Τα νέας σχεδίασης Airbump είναι πλέον χαμηλά τοποθετημένα στις πόρτες και τις προστατεύουν από μικροσυγκρούσεις, ενώ ταυτοχρόνως κάνουν το νέο χάτσμπακ της Citroën  να δείχνει πιο πολιτισμένο.

Το προφίλ του C4 Cactus έχει ιδανικές αναλογίες, με το ένα τρίτο να καλύπτεται από γυάλινες επιφάνειες και τα δύο τρίτα από τα μεταλλικά μέρη του αμαξώματος, και διαθέτει καλή αεροδυναμική με το ύψος να έχει συγκρατηθεί στο 1,48 μ.

DSCF4696Η εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση ολοκληρώνεται από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τα μαύρα διακοσμητικά στις κολώνες που δημιουργούν την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται πάνω από το αμάξωμα.

Το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από στοιχεία όπως οι ιμάντες στις πόρτες και το ανάγλυφο μοτίβο στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

DSCF4692

Πάνω στο κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό ταμπλό, είναι τοποθετημένη η κεντρική οθόνη αφής και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που δημιουργούν ένα ευχάριστο κόκπιτ με 100% ψηφιακό interface και χειριστήρια που ομαδοποιούνται γύρω από την 7 ιντσών οθόνη αφής.

Κατά τ’ άλλα το εσωτερικό είναι πρακτικά διαμορφωμένο και διαθέτει έξυπνους, λειτουργικούς και καλά σχεδιασμένους χώρους αποθήκευσης, όπως το μεγάλης χωρητικότητας ντουλαπάκι συνοδηγού και οι μεγάλες θήκες στις πόρτες που μπορούν χωρέσουν αρκετές φιάλες του 1,5 λίτρου, θέση για smartphone στην κεντρική κονσόλα, ποτηροθήκες κλπ.

DSCF4543

Η πανοραμική γυάλινη οροφή προσφέρει αίσθηση άνεσης σε όλους τους επιβάτες, ενώ διαθέτει και υψηλή θερμική προστασία, αφού αφήνει το φως να περνά, αλλά χωρίς να τυφλώνει, καθώς κατακρατεί τη θερμότητα και τις ακτίνες UV στον ίδιο βαθμό με γυαλιά ηλίου κατηγορίας 4.

Στο εσωτερικό είναι διαθέσιμα είναι 5 πακέτα διαμόρφωσης (Standard, Metropolitan Red, Wild Grey, Hype Grey και Hype Red με δερμάτινα καθίσματα) που κατά περίπτωση συνδυάζονται με μια οριζόντια λωρίδα στο επάνω μέρος των καθισμάτων.

Ο εξοπλισμός, τέλος, περιλαμβάνει μια σειρά στοιχεία που διευκολύνουν την καθημερινότητα, όπως τα φώτα οροφής LED εμπρός και πίσω, ο εσωτερικός ηλεκτροχρωμικός καθρέπτης, οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, τα ηλεκτρικά παράθυρα “one-touch” με λειτουργία ασφαλείας κλπ.

Πάνω από όλα, η άνεση

Όμως, το «βαρύ χαρτί» για το νέο C4 Cactus είναι η ανάρτηση και ειδικά τα αμορτισέρ, που αυτή την φορά είναι μηχανικά (λαδιού) και κατάγονται από την δαφνοστεφανωμένη αγωνιστική ιστορία της μάρκας, καθώς αυτά φορούσε το ΖΧ το 1994 όταν κέρδισε το ράλι Παρίσι – Ντακάρ, ενώ αυτά φοράει και το σημερινό C3 WRC.

DSCF4551Συμπαραστάτες της ανάρτησης στον τομέα της άνεσης, είναι τα εμπρός καθίσματα που διαθέτουν γέμιση με νέο αφρό υψηλής πυκνότητας, υλικό που αποτρέπει την καθίζηση μετά από πολλές ώρες στο τιμόνι, όπως επίσης και τη γήρανση του καθίσματος μετά από πολυετή χρήση.

Επιπλέον, όλα τα καθίσματα διαθέτουν αφρώδες υλικό κατά 15 χλστ πιο παχύ, ούτως ώστε να εξασφαλίζουν και οπτική άνεση.

Στην προσπάθεια για ακόμα μεγαλύτερη άνεση, η ηχομόνωση αναβαθμίστηκε συνολικά χάρη στα μεγαλύτερου πάχους τζάμια στα παράθυρα, το ηχομονωτικό παρμπρίζ και την τοποθέτηση μεγαλύτερης ποσότητας ηχομονωτικού υλικού στο δάπεδο, αλλά και στο διάφραγμα που χωρίζει τον κινητήρα από το χώρο επιβατών.

Οι «σωματοφύλακες» του οδηγού

Πολλά και σύγχρονα τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, αποτελούνται από τα Active Safety Brake (Σύστημα Αυτόματης Πέδησης – λειτουργεί σε ταχύτητες από 5 km/h έως 85 km/h), Speed Limit Recognition System and Recommendation (Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας), Lane Departure Warning System (Σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας – σε ταχύτητες πάνω από 60 km/h), Coffee Break Alert (Ειδοποίηση για στάση), Blind Spot Monitoring System (Σύστημα παρακολούθησης τυφλών σημείων), Park Assist (Υποβοήθηση παρκαρίσματος), Reversing Camera (Κάμερα οπισθοπορείας), Hill Start Assist (Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα – σε κλίσεις άνω του 3%), Static Cornering Lights (Στατικά φώτα στροφής – λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 40 km/h,) Keyless Access and Start (Πρόσβαση και εκκίνηση χωρίς κλειδί) και Grip Control (Έλεγχος πρόσφυσης).

DSCF4557

Επιπλέον οι επιβάτες έχουν την απαραίτητη στις μέρες μας πρόσβαση στο διαδίκτυο με τα συστήματα Mirror Screen Function (λειτουργία με Android Auto, Apple CarPlay  και MirrorLink), CITROËN Connect Nav (σύστημα 3D πλοήγησης τελευταίας γενιάς με φωνητικό έλεγχο της πλοήγησης, του τηλεφώνου και των πολυμέσων) και Citroen Connect Box με SOS & Assistance Pack (κλήση έκτακτης ανάγκης και υπηρεσία βοήθειας).

Σύγχρονοι κινητήρες – κλασικά κιβώτια

Το νέο C4 Cactus εφοδιάζεται με τους 3-κύλινδρους βενζινοκινητήρες PureTech (“Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς” 2015, 2016 και 2017) και κινητήρες πετρελαίου BlueHDi που συνδυάζουν χαμηλή κατανάλωση με την οδηγική ευχαρίστηση και σεβασμό στο περιβάλλον.

• Βενζίνη: Η υψηλότερης απόδοσης έκδοση του νέου C4 Cactus είναι διαθέσιμη με τον υπερτροφοδοτούμενο PureTech 130 S&S. Ακολουθούν οι εκδόσεις: ο PureTech 110, επίσης υπερτροφοδοτούμενος, διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο (έκδοση “PureTech 110 S&S manual”) ή με το 6 σχέσεων αυτόματο “EAT6” (έκδοση “PureTech 110 S&S EAT6”). Η βασική έκδοση του μοντέλου κινείται από τον PureTech 82, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

• Πετρέλαιο: Το νέο C4 χάτσμπακ είναι διαθέσιμο με τον BlueHDi 100 manual και τον BlueHDi 100 S&S manual. Το φθινόπωρο του 2018, θα διατίθεται με έναν ακόμη κινητήρα πετρελαίου συνδυασμένο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ΕΑΤ6, τον BlueHDi 120 S&S EAT6, για τους οδηγούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα και προτιμούν τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.

Ταξιδεύοντας με «μαγικό χαλί»

Στο περιθώριο της γνωριμίας μας με το νέο C4 Cactus, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για σχεδόν 100 χιλιόμετρα ποικίλης διαδρομής την έκδοση με τον 1,6 diesel κινητήρα, απόδοσης 100 ίππων (3.750 σαλ) με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Η έκδοση αυτή χάρη και στο μικρό βάρος (μόλις 1155 κιλά), διαθέτει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, με 11,8 δεύτερα για τα 0-100 και 184 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα.

DSCF4562

Ο 4κύλινδρος κινητήρας λειτουργεί πολιτισμένα και η αυξημένη ηχομόνωση σχεδόν αποκλείει τον ήχο του από την καμπίνα των επιβατών, ενώ το ίδιο συμβαίνει με τον θόρυβο κύλισης. Η ροπή έρχεται από τις περίπου 1500 στροφές σε ικανοποιητικά επίπεδα, αλλά το κιβώτιο με την «μακριά» κλιμάκωση των σχέσεων δεν είναι και το καλύτερο σε επίπεδο αίσθησης και ακρίβειας.

Όσον αφορά την κατανάλωση, η τιμή των 5,3 λίτρων/100 χλμ, που έδειξε η κεντρική οθόνη στη διάρκεια της σύντομης γνωριμίας μας, ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για την κατηγορία και τον όγκο του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με τα 45 λίτρα χωρητικότητας του ρεζερβουάρ, πιθανολογεί αυτονομία σχεδόν 900 χιλιομέτρων.

DSCF4573

Τώρα, όσον αφορά την άνεση, δεν χωρά ούτε σκέψη αντίρρησης. Οι Γάλλοι τεχνικοί έχουν κάνει θαύματα στον τομέα αυτόν και το νέο Κακτούς, μπορεί να παρομοιαστεί με μαγικό χαλί ακόμα και στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους.

Βέβαια, για κάθε τι καλό υπάρχει και το σχετικό αντίτιμο, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η έλλειψη αίσθησης και γρηγοράδας στο τιμόνι, που πρέπει να το συνηθίσεις προτού εμπιστευτείς την αποτελεσματικότητα του. Το συγκεκριμένο C4 δεν είναι οδηγοκεντρικό, αλλά ένα μεταφορικό μέσον υψηλού επιπέδου, που προσφέρεται για ιδιαίτερα ξεκούραστες και ασφαλείς μετακινήσεις.

DSCF4576

Την αίσθηση ασφάλειας επιβεβαιώνουν και τα φρένα που ελέγχουν αποτελεσματικά την μάζα της κατασκευής, παρά το ότι πίσω αποτελούνται από ταμπούρα. Στα συν και το ύψος από το έδαφος (155 χλστ), που επιτρέπει και κάποιες «εξερευνήσεις» εκτός ασφαλτοστρωμένων δρόμων.

DSCF4581

Το νέο C4 Cactus, πωλείται σε 4 εκδόσεις (Live, Feel Comfort, Plus & Shine) με τιμές (οι φθηνότερες της Ευρώπης) που ξεκινούν από τα 14.850 ευρώ (1,2 Pure Tech 82 ίππων), έως 21.365 ευρώ (1,2 Pure Tech 130 ίππων S&S), ενώ με κινητήρα πετρελαίου οι τιμές ξεκινούν από τα 16.800 ευρώ.

via