Home > ΤΕΧΝΕΣ > Νέες ταινίες: Η οικογένεια μέσα από το βλέμμα ενός κοριτσιού

Νέες ταινίες: Η οικογένεια μέσα από το βλέμμα ενός κοριτσιού

///
Comments are Off

Ο Δαβίδ κερδίζει τον Γολιάθ, το λιλιπούτειο «Μυστικό της Μέιζι» έχει πιο πολλά να μας πει από το εκκωφαντικό «X-Men», που δεν λέει να κλείσει τον κύκλο του. Πάντως, εάν δεν έχετε προλάβει να δείτε τον «Σωσία», την κινηματογραφική διασκευή του βιβλίου του Ντοστογιέφσκι, συμπεριλάβετέ τον στις πιθανές επιλογές σας.

Το «Μυστικό της Μέιζι» (***) των Ντέιβιντ Σίγκελ και Σκοτ Μακ Γκι έμεινε κοντά ένα χρόνο στα ράφια του διανομέα του. Η πρωταγωνίστριά του, η εξάχρονη (όταν γυρίστηκε το φιλμ) Ονέιτα Απρίλε, είναι για έπαινο. Το βλέμμα της, άλλοτε απορημένο κι άλλοτε θλιμμένο, είναι το σημείο στο οποίο ισορροπεί το χαμηλότονο δράμα. Το σενάριο βασίζεται στο μυθιστόρημα του Χένρι Τζέιμς «Τι ήξερε η Μέιζι», που πρωτοκυκλοφόρησε το 1897.

Το βιβλίο εκτυλίσσεται στη βικτωριανή Αγγλία θέτοντας ζητήματα γύρω από τη θέση της γυναίκας και τη συνοχή της οικογένειας. Η ταινία περιγράφει την κατάρρευση μιας μοντέρνας οικογένειας με φόντο τη σημερινή Νέα Υόρκη. Οι γονείς, εγωιστές μέχρι εκεί που δεν παίρνει, διαλύουν τον δυσλειτουργικό γάμο τους και στη συνέχεια χρησιμοποιούν το παιδί, τη μικρή Μέιζι, άλλοτε σαν όπλο και άλλο σαν ασπίδα στον μεταξύ τους πόλεμο. Δίνουν προτεραιότητα στην καριέρα τους και στις καινούργιες τους σχέσεις, στις οποίες φαίνεται πως έχουν επενδύσει πολλά. Σκηνοθεσία και ερμηνείες ούτε στιγμή δεν αφήνουν την ταινία να γίνει μελό.

Οι εμπνευστές του «X-Men: ημέρες ενός ξεχασμένου μέλλοντος» (*)δίνουν την εντύπωση πως αναζητούν ένα πρόσχημα για να συρράψουν σκηνές δράσης, που φαντάζουν κατεβασμένες από «τράπεζα θεμάτων». Ο Λόγκαν (Χιου Τζάκμαν) ταξιδεύει στο παρελθόν για να συναντήσει τους υπόλοιπους της παρέας των μεταλλαγμένων σε νεανική ηλικία. Πρέπει να αποτρέψει μια δυσάρεστη εξέλιξη για το είδος τους. Ενδιαφέρον έχει ο τρόπος με τον οποίο ο σκηνοθέτης Μπράιαν Σίνγκερ διαχειρίζεται την ατμόσφαιρα των σκηνών του. Η επιστροφή του Λόγκαν στο παρόν είναι σαν ένα ονειρικό φλας μπακ, που κλείνει αισίως αυτή την περιπέτειά του στον χρόνο. Φαίνεται και στον οξύμωρο τίτλο της ταινίας.

Στο «Ζαμπίζια: πουλιά στον αέρα» (**) ένα μικρό γεράκι αψηφά τις συμβουλές του πατέρα του και αφήνει την έρημο για να επιστρέψει στη Ζαμπίζια, στον παράδεισο των πουλιών. Παράλληλα, μια σαύρα συνωμοτεί για να καταστρέψει τη Ζαμπίζια. Τα μικρά παιδιά θα περάσουν ευχάριστα.

 

www.kathimerini.gr