Home > ΠΑΡΑΞΕΝΑ > Η εποχή της ρεκλάμας. Τα πρώτα σποτ και οι διαφημίσεις…

Η εποχή της ρεκλάμας. Τα πρώτα σποτ και οι διαφημίσεις…

Την ιστορία της διαφήμισης στην Ελλάδα παρουσιάζει η «Μηχανή του Χρόνου» με τον Χρίστο Βασιλόπουλο τη Δευτέρα 3 Ιουνίου στις 21.00 στο COSMOTE HISTORY. Η εκπομπή μεταδίδεται σε επανάληψη την Κυριακή, 9 Ιουνίου στις 5 το απόγευμα. Η έρευνα ξεκινάει από τη δεκαετία του ’40 και τα ταραγμένα χρόνια της Κατοχής και του Εμφυλίου, όταν οι καταχωρήσεις περιορίζονταν σε προϊόντα σχετικά με τον πόλεμο και τα μηνύματα είχαν εθνικό χαρακτήρα και όχι καταναλωτικό.

Ήταν η περίοδος που οι διαφημιστές πουλούσαν χώρο στις εφημερίδες και ο κόσμος τους αποκαλούσε χλευαστικά ρεκλαμαδόρους. Στη μεταπολεμική δεκαετία του ’50 η ανάπτυξη και ο ανταγωνισμός, άλλαξαν τη διαφήμιση. Ο ηλεκτρισμός και η αντιπαροχή έστρεψαν το ενδιαφέρον των διαφημιστών σε συσκευές όπως ψυγεία, κουζίνες, πλυντήρια, αλλά και προϊόντα καθημερινής χρήσης.

Η Μηχανή του Χρόνου σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Επικοινωνίας παρουσιάζει τα πρώτα ραδιοφωνικά σποτ, αλλά και διαφημίσεις που προβάλλονταν στους κινηματογράφους. Η δεκαετία του ’60 έφερε αλλαγές στην κοινωνία και την οικονομία.

Οι περισσότεροι έμεναν πια σε διαμέρισμα το οποίο έπρεπε να εξοπλίσουν. Εμφανίστηκαν τα πρώτα σούπερ μάρκετ και η αγορά γέμισε με απορρυπαντικά, συσκευασμένα τρόφιμα και καλλυντικά τα οποία διαφημίζονταν σε εφημερίδες, περιοδικά και ραδιόφωνο. Ερευνητές και «βετεράνοι» διαφημιστές εξηγούν τις δυσκολίες των πρώτων ετών, όταν οι καταχωρήσεις έπρεπε να περάσουν από τον τσιγκογράφο για να καταλήξουν στα τυπογραφεία των εφημερίδων. Η εκπομπή παρουσιάζει τα κοινωνικά στοιχεία της κάθε δεκαετίας και πώς αυτά πέρασαν στη διαφήμιση. Ο ρόλος της γυναίκας που είναι ο κύριος αποδέκτη των μηνυμάτων, οι διαφημίσεις τσιγάρων χωρίς καμία προειδοποίηση για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος και οι πρώτες τολμηρές διαφημίσεις….

Αρχική