Home > ΥΓΕΙΑ > Η διατροφή και η άσκηση των παιδιών

Η διατροφή και η άσκηση των παιδιών

Γράφει η Μαρία Χριστακοπούλου

Διαιτολόγος διατροφολόγος

Τα παιδιά από μικρή ηλικία πρέπει να έχουν ισορροπημένο πρόγραμμα σωστής διατροφής. Να ξεκινάνε την ημέρα του με ένα πλούσιο πρωινό που να περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες στην συνέχεια ένα σνακ στο σχολειό αποφεύγοντας προϊόντα μη υγιεινά από το κυλικείο. Καλό είναι να παίρνουν από το σπίτι τους μια μερίδα ξηρούς καρπούς (ανάλατα αμύγδαλα, σταφίδες με 1 φρούτο ή 1 μπάρα δημητριακών). Συνδυάζοντας την άσκηση θα πρέπει τα παιδιά τα τρώνε πολλά λαχανικά φρούτα και πρωτεΐνη καθώς να πίνουν αρκετό νερό διότι με την εφίδρωση παρατηρείτε απώλεια νερού και ηλεκτρολυτών.

Ένα σταθερό επίπεδο δραστηριότητας και ήπιας σωματικής άσκησης συμβάλλει στην υγιή ανάπτυξη, στην ενδυνάμωση των οστών και των μυών, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κίνησης, καθώς επίσης στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της θετικής εικόνας του σώματος.

Για να δούμε κάποιους βασικούς γενικούς κανόνες διατροφής :

¸ Ξεκινάμε την ημέρα τρώγοντας κάθε 3 ώρες αυτό βοηθάει στην μείωση της πείνας, στην σωστή λειτουργιά του εντέρου και στην ενίσχυση του σώματος με ενέργεια.

¸ Καταναλώνουμε γαλακτοκομικά προϊόντα 1,5%-2% καθημερινά. Αποφεύγουμε να καταναλώνουμε γάλα κυρίως το βράδυ διότι μπορεί να προκαλέσει δυσφορία η δυσανεξία . Καθώς αποφεύγουμε να βάζουμε γάλα στον καφέ διότι προκαλεί κατακράτηση υγρών, πρήξιμο Κυτταρίτιδα και αυξηση κιλών.

¸ Τρώμε όσπρια έως 2 φορές την εβδομάδα αλλα…ΠΡΟΣΟΧΗ!… ΔΕΝ συνδυάζουμε ΠΟΤΕ τις φακές με τυρί φέτα. Τις συνδυάζουμε με 4-5 ελιές και 1 φέτα ψωμί & αργότερα 1 φυσικό χυμό για να έχουμε καλύτερη απορρόφηση σιδήρου , αυτό ισχύει και για όλα τα τρόφιμα που περιέχουν σίδηρο.

¸ Συνδυάζουμε πάντα τα γεύματα μας με σαλάτα άφθονη βάζοντας 1 κουτ σ ελαιόλαδο .Καλό είναι να επιλέγουμε βραστές σαλάτες(κουνουπίδι , μπρόκολο, χόρτα ).

¸ Τρώμε καθημερινά ελαιόλαδο και ελιές πάντα σε κατάλληλη ποσότητα διότι περιέχουν τα καλά λιπαρά που χρειάζεται το σώμα μας.

¸ Βάζουμε στην Διατροφή μας ξηρούς καρπούς με μέτρο όπως αμύγδαλα & καρύδια . Η κατανάλωση ΕΠΤΑ καρυδιών την ημέρα μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί στην καθημερινή διατροφή των ατόμων, εμπλουτίζοντάς την με σημαντικές ποσότητες αντιοξειδωτικών συστατικών”,. “Τα αντιοξειδωτικά συστατικά των καρυδιών είναι έως και 15 φορές πιο ισχυρά από τη βιταμίνη E, μία ένωση πολύ γνωστή για τις αντιοξειδωτικές τις ιδιότητες”,

¸ Επιλέγουμε άπαχα μέρη κρέατος ψάρι , κοτόπουλο & γαλοπούλα .

¸ Καταναλώνουμε καθημερινά 3-4 φρούτα εποχής….αλλά προσέχουμε την καταναλώση στο μέλι….!! Ευεργετικό και υγιεινό αλλά περιέχει αρκετές θερμίδες.. 1 κουτ μέλι ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ με 1 φρούτο δηλαδή 60-70 θερμίδες!!!

¸ Ένα φλιτζάνι χυμός από παντζάρια την ημέρα μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση του αίματος στους υπερτασικούς, χάρη στα νιτρώδη άλατα που περιέχει.

¸ Γυμναζόμαστε τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα και το λιγότερο 30 λεπτά με αυτό τον τρόπο ενεργοποιούμε το μεταβολισμό μας , ρυθμίζουμε το αναπνευστικό σύστημα καθώς και βελτιώνουμε την υγεία μας! Το σημαντικότερο είναι ότι η φυσική δραστηριότητα συμβάλλει στη διατήρηση του ισοζυγίου ενέργειας αποτρέποντας την παχυσαρκία.

¸ Αποφεύγουμε την κατανάλωση γλυκών και αναψυκτικών .

¸ Τα προϊόντα μας καλό θα είναι να είναι ολικής Αλέσεως η πολύσπορα διότι θερμιδικά ίσως να μην έχουν διαφορά από τα άσπρα τρόφιμα , αλλά έχουνε θρεπτική αξία μεγαλύτερη. Προσφέρουν φυτικές ίνες αναγκαίες για τη διατροφή μας, μέταλλα & ιχνοστοιχεία .

(Tips : Για απώλεια λίπους & πόντων !:επιλέγουμε μήλα κυρίως τα πράσινα 2 την ημέρα, πίνουμε πράσινο τσάι lipton linea καθημερινά , 5-10 καρύδια η αμύγδαλα & 4-5 ελιές….)

Συμπερασματικά πρέπει να υιοθετούμε όλοι ένα υγιεινό & ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής από τους κατάλληλους ειδικούς βάζοντας στη Ζώη μας Ποιότητα και όχι Ποσότητα….

…ΠΑΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ…