Home > ΥΓΕΙΑ > Γιατί πρέπει να σταματήσεις να ξεφλουδίζεις τα λαχανικά -Ο σοβαρός λόγος που σου προσθέτει χρόνια ζωής

Γιατί πρέπει να σταματήσεις να ξεφλουδίζεις τα λαχανικά -Ο σοβαρός λόγος που σου προσθέτει χρόνια ζωής

///
Comments are Off

Τα λαχανικά είναι από τις πιο υγιεινές και θρεπτικές τροφές και είναι καλό να τα προσθέσουμε στο διαιτολόγιό μας.

Φρέσκες σαλάτες και λαχανικά σε φαγητά είναι ότι πρέπει.

Τις περισσότερες φορές πλένουμε και καθαρίζουμε τα λαχανικά μας πριν τα μαγειρέψουμε ή τα βάλουμε στη σαλάτα μας.

Ωστόσο, από ότι φαίνεται δεν χρειάζεται να τα ξεφλουδίζουμε.

Μπορεί να μας ακούγεται περίεργο αλλά υπάρχουν μερικοί πολύ καλοί λόγοι.

Δεν είναι τόσο βρώμικα

Τα περισσότερα λαχανικά χρειάζονται ένα απλό ξέπλυμα. Ακόμα και αυτά που φυτρώνουν στη γη, όπως οι πατάτες, τα καρότα, τα παντζάρια και τα ραπανάκια.

Φυσικά, πρέπει να τα πλένουμε όλα καλά είτε είναι κατευθείαν από τη γη είτε από το μανάβικο, αλλά μην χρησιμοποιήσεις ποτέ σαπούνι ή υγρό πιάτων.

unsplash
unsplash

Αυτό που χρειάζεται όλο κι όλο είναι νερό από τη βρύση. Αν έχουν σκόνη και χώμα, χρησιμοποίησε ειδική βούρτσα για να τα τρίψεις. Σκούπισε τα μαλακά λαχανικά όπως τα μανιτάρια, με υγρή πετσέτα και όχι με βούρτσα.

Ακόμη, καλό είναι να τα πλύνεις όταν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσεις και όχι πιο πριν, καθώς η υγρασία στο ψυγείο αναπτύσσει βακτήρια (με εξαίρεση τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά).

Αν ανησυχείς για τα φυτοφάρμακα, σκέψου ότι το δέρμα ή η φλούδα δεν είναι αδιαπέραστα και τα εντομοκτόνα μπορούν να φτάσουν στη σάρκα.

Είναι πιο θρεπτικά

unsplash
unsplash

Το ξεφλούδισμα των λαχανικών απομακρύνει πολλές από τις θρεπτικές ουσίες. Οι φλούδες είναι εξαιρετική πηγή αδιάλυτων φυτικών ινών, που είναι σημαντικές για την γαστρεντερική υγεία και την πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

Αλλά ο φλοιός των λαχανικών έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα.

Ο φλοιός της πατάτας είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες και μια ποικιλία βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων. Ακόμη, μια πατάτα με τον φλοιό της έχει 6 φορές περισσότερο σίδηρο από μια ξεφλουδισμένη. Τα αγγούρια με τη φλούδα τους δίνουν περισσότερη βιταμίνη Κ, που παίζει σημαντικό ρόλο στην πήξη του αίματος και στον σχηματισμό των οστών. Τα πολύχρωμα λαχανικά περιέχουν μια αντιφλεγμονώδη χημική ένωση, που συναντάται κυρίως στη φλούδα και όχι στη σάρκα.

unsplash
unsplash

Είναι καλύτερα για τον πλανήτη

Τα κομμάτια από το ξεφλούδισμα γεμίζουν τον κάδο απορριμάτων μας. Σκέψου τις στοίβες από τις φλούδες που πετιούνται στα σκουπίδια και μαζεύονται. Αν τις αξιοποιούμε, μειώνουμε τον αριθμό των σκουπιδιών.

Είναι πιο όμορφα και γευστικά

Δείχνουν καλύτερα με τους φλούδες τους, ολόκληρα και όχι ξεφλουδισμένα. Όχι ότι αυτό έχει μεγάλη σημασία. Όμως, είναι και πιο νόστιμα, όταν μαγειρεύονται με τη φλούδα. Αν έχεις θάει πατάτες με τη φλούδα, καταλαβαίνεις.

unsplash
unsplash

 

 

 

via