Home > ΥΓΕΙΑ > Αμύγδαλα: Προστάτες της υγείας και του βάρους

Αμύγδαλα: Προστάτες της υγείας και του βάρους

///
Comments are Off

Τα αμύγδαλα αποτελούν ένα μικρό διατροφικό θησαυρό που συνδυάζει την ευκολία και την γεύση ενός γρήγορου σνακ με τα πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας.

Τα αμύγδαλα διακρίνονται για την αντιοξειδωτική τους δράση, σημαντικό μέρος της οποίας βρίσκεται στη φλούδα τους, ενώ τα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες τα έχουν αναγάγει σε απαραίτητο στοιχείο μιας διατροφής, κυρίως λόγω της επίδρασής τους στον κορεσμό και στην ικανοποίηση του αισθήματος της πείνας.

Επίσης, τα αμύγδαλα αποτελούν καλές πηγές ασβεστίου, με την απορρόφησή του από τον οργανισμό να κυμαίνεται στο 21%, ποσοστό αρκετά υψηλό εν συγκρίσει με το 32% των γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως αναφέρουν στο βιβλίο τους με τίτλο «Γνωρίστε τα ελληνικά super foods» οι διαιτολόγοι-διατροφολόγοι Κωνσταντίνος Ξένος και Αστερία Σταματάκη.

Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και «καλά» λιπαρά
Αξιοσημείωτες ποσότητες βιταμίνης Ε και Β2, ασβεστίου, μαγνησίου, φωσφόρου και μαγγανίου βρίσκονται μόλις σε μια χούφτα (28 γρ.) αμυγδάλων, καθιστώντας αυτόν τον καρπό πλούσια πηγή πολλών απαραίτητων για τον οργανισμό θρεπτικών συστατικών. Επιπλέον, μια χούφτα αμύγδαλα περιέχουν την ίδια ποσότητα μονοακόρεστων λιπαρών που βρίσκουμε σε μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο, η οποία, ωστόσο, περιέχει έως και 160 θερμίδες. Επομένως, θα πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί στην κατανάλωση αμυγδάλων και να μην «ξεφεύγουμε» θεωρώντας τα απολύτως «αθώα» για τη διατροφή μας.

Παρέχουν προστασία απέναντι στις ασθένειες
Πολλές είναι οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί κατά καιρούς προκειμένου να ερευνήσουν τα ευεργετικά οφέλη που προσφέρει στην προστασία του οργανισμού απέναντι σε διάφορες παθήσεις η κατανάλωση αμυγδάλου.

Πιο συγκεκριμένα, πολλά φαίνεται πως είναι τα οφέλη για τους πάσχοντες από διαβήτη τύπου 2 και ελαφρά υπερλιπιδαιμία (αυξημένα τριγλυκερίδια), με τις έρευνες να δείχνουν διάφορες επιμέρους επιδράσεις των αμυγδάλων, μειώνοντας:

Τα λιπίδια

Τα επίπεδα σακχάρου νηστείας
Τα επίπεδα ινσουλίνης νηστείας
Τον λιπώδη ιστό στο σώμα
Τη μεταγευματική γλυκαιμία (κατανάλωση αμυγδάλων πριν από ένα γεύμα πλούσιο σε άμυλο)
Τους δείκτες φλεγμονής και οξειδωτικού στρες
Την ολική χοληστερόλη και την «κακή» LDL χοληστερόλη
Βοηθούν στην απώλεια βάρους
Μπορεί τα αμύγδαλα να είναι μια τροφή πλούσια σε θερμίδες, ωστόσο η «έξυπνη διαχείρισή» τους όχι μόνο δε θα επιβαρύνει τη σιλουέτα μας, αλλά μπορεί να μας βοηθήσει ουσιαστικά στη μάχη κατά των περιττών κιλών. Ειδικότερα, θα πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί όσον αφορά στην ποσότητα των αμυγδάλων που καταναλώνουμε και να μην ξεφεύγουμε από τις συνιστώμενες από τον διατροφολόγο ποσότητες, να επιλέγουμε πάντα ανάλατα αμύγδαλα και να προσπαθούμε να αντικαθιστούμε τα πλούσια σε σάκχαρα σνακ με ίσης θερμιδικής αξίας αμύγδαλα.